DVDInfo.be >> Bespreking >> STUCK IN LOVE
STUCK IN LOVE
Bespreking door: Didier - Geplaatst op: 2014-07-21
De titel mag dan als een afschuwelijke ballade van Whitney Houston klinken, maar voor de mooie ogen van Jennifer Connelly hebben we toch het een en ander over. Gelukkig maar. Stuck In Love is namelijk een film van Josh Boone, een filmmaker die tegenwoordig in de kijker loopt met The Fault In Our Stars. Niet dat deze relatiefilm een meesterwerk zou zijn, daarvoor zijn de meligheid en de voorspelbaarheid net iets te groot, wel is hij verdienstelijk en dat komt vooral door de zeer puike vertolkingen.

Het verhaal kon zo uit een vrouwenblad zijn geplukt, toch zijn het wel degelijk taferelen die ons dagelijks bezighouden (om niet te zeggen kapot maken). Bill Borgens (Greg Kinnear) is een gevierd schrijver, maar sinds zijn vrouw Erica (Jennifer Connelly) hem in de steek heeft gelaten, krijgt hij al drie jaar lang geen woord meer op papier. De arme kerel weigert te aanvaarden dat zijn gewezen wederhelft liever met een ander de koffer induikt. Bill wil haar terug, ook al vindt Erica zelf dat het hoog tijd wordt dat hij zijn leven weer op de juiste sporen zet. De schrijver drijft het wel zeer ver en gaat als een echte stalker te werk. Zo durft hij wel eens door de ramen van zijn ex piepen of loopt hij haar regelmatig "toevallig" tegen het lijf. Met de twee kinderen gaat het ook niet al te best, want zij verwijten Erica dat zij het leven van hun vader heeft verwoest. Dochter Samantha (Lily Collins) treedt in de voetsporen van palief en levert op haar negentiende haar eerste boek af. Ze heeft wel succes met haar boeken, maar privé loopt het behoorlijk fout. Haar jongere broer Rusty (Nat Wolff) die ook een carrière als schrijver wil, noemt haar net niet het hoertje van de school.

Inderdaad, Stuck With Love heeft niet bepaald een scenario om van achterover te donderen en toch is de film verre van slecht. Je kan Josh Boone wel verwijten dat hij te veel op veilig speelt (en dat doet hij ook hoor!), maar geregeld flirt hij met voorbeelden als Little Miss Sunshine of Thirteen, en dat is toch een goed teken!  We schrijven flirten, want evenaren doet hij ze niet. Zo is het einde van de film absoluut overbodig wegens veel te voorspelbaar! Wel kan Boone op een bijzondere goede cast rekenen die de film boven de middelmaat tilt. We schrijven het niet graag, maar de minste van de hoop is Jennifer Connelly. Ze is wel betoverend mooi, maar dat is eigenlijk het enige wat je over haar in deze prent kan zeggen. Gelukkig schittert de jongere generatie.

Deze film wordt door A-Film alleen maar op dvd uitgebracht. Dat heeft wellicht te maken met het feit dat de maatschappij geen al te hoge verwachtingen heeft. De transfer is evenwel goed, met natuurlijke kleuren en geen storingen. Stuck In Love is grotendeels een dialoogfilm (ook al wordt er geregeld gehuild), maar het is vooral de knappe soundtrack die het vermelden waard is. Je hoort o.a. Elliot Smith en Bright Eyes.

Op deze disk vind je geen bonusmateriaal.

Stuck In Love zal niet meteen in ons geheugen worden gegrift als memorabel, maar is toch beter dan de titel laat vermoeden. Juist, die spreuk over het boek en zijn kaft blijkt weeral eens waar te zijn!

Regie: Josh Boone
Met: Greg Kinnear, Jennifer Connelly, Lily Collins, Nat Wollf

6/10