DVDInfo.be >> Bespreking >> RIDE ALONG
RIDE ALONG (BLU-RAY)
Bespreking door: Didier - Geplaatst op: 2014-09-10
Na twee keer te hebben gescoord met The Fantastic Four had Tim Story best zin in een ouderwetse copmovie. Het resultaat is Ride Along en blijkbaar heeft de film over de Atlantische Oceaan goed geboerd want er is er nu al sprake van een sequel. Deze komedie blaast je misschien niet van je stoel, maar wie geen zuurpruim is zal zich ongetwijfeld anderhalf uur vermaken met dit doldwaze flikkenverhaal.

Het is niks nieuws, maar ook in dit relaas gaat het over twee flikken die elkaar niet kunnen luchten, alhoewel het er in dit duo iets anders aan toe gaat. James (Ice Cube) is een ruige flik die in pure Dirty Harry-stijl de boeven achterna rent. Zijn zwager Ben (Kevin Hart), die James niet kan luchten, heeft zich ingeschreven bij de politieacademie. James besluit om Ben mee te nemen op patrouille en er voor te zorgen dat hij het idee om flik te worden zo snel mogelijk uit zijn hoofd zet.

Nogal wiedes dat je deze schijf niet in je lader moet gooien voor het verhaal, dit is een komedie en ofwel kun je ermee lachen ofwel helemaal niet. De grapjes zijn misschien braaf, maar meestal werken ze wel. Het blijft vreemd om Ice Cube als Hollywoodster het schone weer te zien maken, maar hij doet het wel. Kevin Hart dreigt af en toe net iets te veel in het straatje van Chris Tucker  te versukkelen (je weet wel, Rush Hour), desalniettemin weet hij zich enigszins te beheersen. De finale is misschien net iets te veel van het goede, maar als je dat gedeelte door de vingers kan zien, dan is Ride Along beslist één van de leukere Hollywoodkomedies van de afgelopen maanden.

De beeldkwaliteit van deze Universal-release is wederom uitmuntend. De kleuren zijn prachtig, alles oogt uiterst scherp, alle details zijn perfect zichtbaar en je merkt dat men alles uit de kast heeft gehaald om de filmliefhebber te plezieren. Toegegeven, een studio als Universal heeft daar ook de financiële middelen voor, maar toch doet het deugd om als filmfan het gevoel te hebben dat je aankoop op Blu-ray daadwerkelijk meerwaarde heeft. Het geluid is ook uiterst explosief, want er wordt inderdaad flink wat geschoten in deze blockbuster en dat voelt je homecinema.

Op de Blu-ray vind je heel wat bonusmateriaal, ook al gaat het hoofdzakelijk om korte filmpjes die vooral interessant zijn voor fervente fans. Er is een alternatief einde, wat weggelaten scènes en een collage bloopers. Kev & Cube’s Wild Ride is een filmpje van vijf minuten waarin Kevin Hart vertelt dat hij het maar niet kan geloven dat hij samen op de set stond met Ice Cube. Van respect gesproken dus, ook al levert dat voor de filmfan maar weinig zinnigs op. Wie wil weten hoe hij het beste een gebouw in de fik kan steken, kan zich laven aan Anatomy Of The Big Blast en ten slotte is er nog An Explosive Ride waarin men wat over de stunts vertelt.

Ride Along is een routineuze, maar leuke copmovie met een mager verhaaltje maar met vermakelijke vertolkingen en vooral veel grappen!

Studio: Universal

Regie: Tim Story