:: NIEUWS ::
DVDInfo.be >> Nieuws >> Universal >> NIEUWSBERICHT: BARBIE ALS RAPUNSEL OP DVD
NIEUWSBERICHT: BARBIE ALS RAPUNSEL OP DVD
Bron: Universal - Datum: 2002-05-03 - Geplaatst door: Serge
Entertainment Rights en Mattel gaan samenwerken met Universal Pictures International Video, die de langverwachte nieuwe speelfilm Barbie™ als Rapunsel zal uitbrengen op video en DVD. Entertainment Rights is een van de grootste Britse mediabedrijven, gespecialiseerd in het beheer en de distributie van kwalitatief hoogwaardige kinder- en familieprogrammering, producten en merken. Mattel is 's werelds grootste speelgoedfabrikant. De overeenkomst werd gesloten met Universal Pictures Visual Programming (UPVP), een gespecialiseerd productie- en acquisitiebedrijf, dat onderdeel uitmaakt van Universal Pictures Franchise Development.

De 75 minuten lange animatiefilm – met Barbie als Rapunsel in een moderne bewerking van het bekende sprookje - zal in het najaar van 2002 op VHS en DVD worden uitgebracht en op televisie worden uitgezonden. De samenwerking met Mattel is een verderzetting van de eerdere succesvolle partnership van Enterprise Rights en UPVP, die ook de vorige film van Mattel, Barbie in de Notenkraker, uitbrachten. Sinds de release van die film in november 2001, zijn er wereldwijd 2,5 miljoen exemplaren (exclusief Noord-Amerika) verkocht.

Volgens de overeenkomst krijgt Universal Pictures Visual Programming een sublicentie van Entertainment Rights voor het wereldwijd uitbrengen van de home video, behalve in de Verenigde Staten, Canada, Ierland en het Verenigd Koninkrijk. Entertainment Rights heeft de televisie- en distributierechten voor alle regio's buiten de Verenigde Staten en Canada. Universal Pictures International Video krijgt van Entertainment Rights de videodistributierechten voor het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

“We zijn blij dat we weer met Universal werken voor de internationale verkoop en distributie van Barbie als Rapunsel. Barbie in de Notenkraker bleek bijzonder succesvol te zijn voor ons, en we zijn zeer tevreden met de resultaten die UPVP heeft geboekt met de wereldwijde distributie van de film. We zijn ervan overtuigd dat we met Rapunsel het enorme succes van de Notenkraker zullen overtreffen,” aldus Mike Heap, Chief Executive van Entertainment Rights.

Hugh Rees-Parnall, president-directeur van Universal Pictures Visual Programming: “We zijn erg enthousiast over de hernieuwde samenwerking met Mattel en Entertainment Rights om de Barbie-film weer bij de mensen thuis te brengen. Door de combinatie van de goede marketing- en distributiekanalen van Universal en Entertainment Rights met Mattel’s passie voor de Barbie, is dit een perfecte partnership om het fenomenale succes van Barbie in de Notenkraker te evenaren.”

Rob Hudnut, Senior Vice-President van Mattel Entertainment: “Entertainment Rights en Universal Pictures Visual Programming zijn goede partners geweest ten tijde van Barbie in de Notenkraker, en we zijn dan ook blij dat we weer met ze samenwerken aan Rapunsel."

Barbie als Rapunsel
Barbie als Rapunsel is een computeranimatiespeelfilm, die het klassieke sprookje van Rapunsel vertelt, maar in een modern jasje en met een krachtige, moderne boodschap. In dit unieke verhaal is Barbie Rapunsel, een dapper meisje dat in een verborgen toren is opgesloten, en op magische wijze haar weg naar de buitenwereld verft. Zo ontsnapt ze aan het kwaad en ontdekt ze liefde en vrijheid. In Barbie in de Notenkraker konden meisjes kennismaken met klassiek ballet en muziek, terwijl het avontuur van Rapunsel de creativiteit van meisjes stimuleert en ze introduceert in de wereld van de kunst. Barbie als Rapunsel laat zien dat liefde en verbeeldingskunst de wereld kunnen veranderen.

De bekende actrice Anjelica Huston geeft stem aan de kwade heks ‘Gothel’. Stemactrice Cree Summer zal PenelopeTM spelen, de minst intimiderende van draken. Kelly Sheridan zal wederom optreden als de stem van Barbie®.

Over Mattel Girls Division
Sinds de Barbie®-pop in 1959 werd ontworpen als aankleedpop is het veruit de populairste modepop ter wereld geworden. Al meer dan veertig jaar wordt deze populariteit door Mattel gehandhaafd door het uiterlijk, de lifestyle en de mode van de pop met haar tijd mee te laten gaan: de wereld van Barbie is ontwikkeld als een lifestylemerk voor meisjes. Met de Barbieâ is Mattel begonnen met meisjesspeelgoed, en inmiddels domineert het bedrijf de markt voor dit segment met verschillende merken, waaronder American Girlâ, Diva StarzÔ en Polly Pocket! Ô. Daarnaast heeft de Girls Interactive Group van Mattel de stap gemaakt naar de online-wereld, door meisjes via websites, interactieve Mattel-software en computerspellen een nieuwe manier te bieden om samen met hun vrienden en vriendinnetjes te spelen. Het hoofdkantoor van Mattel bevindt zich in El Segundo in Californië. Het bedrijf heeft kantoren in 36 landen en brengt haar producten in meer dan 150 landen op de markt.

Over Entertainment Rights
Entertainment Rights Plc is een van de grootste mediabedrijven van het Verenigd Koninkrijk en is gespecialiseerd in beheer, ontwikkeling en distributie van kwalitatief hoogwaardige kinder- en familieprogrammering, producten en merken. Het portfolio aan personages van het bedrijf omvat klassiekers als Postman Pat, Basil Brush, Casper het lieve spookje, Trumptonshire & Camberwick Green en Felix de Kat.

Entertainment Rights is vooral gericht op distributie en licensies van merknamen wereldwijd, waarmee ze een grote naam zijn geworden op het gebied van jeugdentertainment.

Over Universal
Universal Pictures Visual Programming (UPVP), een gespecialiseerd productie- en acquisitiebedrijf gevestigd in Londen, dat investeert in animatietelevisie en videoprojecten, is een onderdeel van Universal Pictures Franchise Development, dat op zijn beurt weer een onderdeel is van Universal Pictures. Universal Pictures is een onderdeel van Universal Studios (www.universalstudios.com), dat eigendom is van CANAL+, de tv- en filmdivisie van Vivendi Universal, een nieuwe marktleider op het gebied van mediacommunicatie.