:: NIEUWS ::
DVDInfo.be >> Nieuws >> Dutch FilmWorks >> PERSBERICHT: DRIE HORRORTITELS IN STARMETALPAK
PERSBERICHT: DRIE HORRORTITELS IN STARMETALPAK
Bron: Dutch FilmWorks - Datum: 2006-11-16 - Geplaatst door: Werner
HORROR STARMETALPAK NOVEMBER
Drie Geweldige Horrorfilms in een Speciaal Jasje

In november brengt Dutch Filmworks maar liefst drie horrorfilms uit onder het StarMetalPak bannier. Toch verschillen deze griezelprenten voldoende van elkaar, waardoor je gegarandeerd wordt getrakteerd op drie unieke kijkervaringen. Deze drie recente films zullen zeker met open armen ontvangen worden door de horrorfans onder jullie. Elke prent heeft immers zijn eigen publiekslievelingen, of het nu om de supersympathieke maar krankzinnige regisseur Mike Mendez (Killers, The Convent), de ster uit Prison Break en John Doe, Dominic Purcell, of Robert 'Freddy Krueger' Englund. Kenners weten al wat ze kunnen verwachten: vaak originele, altijd spannende en niet zelden grappige horror van de bovenste plank! Bloed, spanning, gruwel, hilarische momenten en afschuwelijke schurken. Wat heeft een horrorfilm nog meer nodig? Wel, wat dacht je van inventieve scènes, uitstekend uitgediepte personages en bekende gezichten? Deze prenten hebben het allemaal!

De films zullen apart verkocht worden en zijn:
• 2001 Maniacs
Waarin een aantal Amerikaanse studenten op een afgelegen dorpje stuiten en prompt worden overtuigd om deel te nemen aan de festiviteiten die daar worden gehouden... als barbecuevlees!
• Reeker
Waarin een aantal Amerikaanse jongeren enkel verwittigd worden door een afschuwelijke stank voor hun monsterlijke belager toeslaat.
• The Gravedancers
Waarin een aantal Amerikaanse ex-klasgenoten hun overleden vriend proberen te eren door in het kerkhof waar zijn lichaam ligt op de graven te dansen. Het voorlezen van een vreemd visitekaartje verstoort daarbij echter de geesten die er rondwaren. Al snel beginnen de paranormale voorvallen zich op te stapelen, tot ze volledig uit de hand lopen...

2001 MANIACS
Wanneer het Zuiden het Noorden ontmoet, winnen de hongerigste magen!
Van de Makers van Hostel en Cabin Fever

Synopsis
Drie universiteitsvrienden uit het noorden van de Verenigde Staten zijn tijdens de lentevakantie op weg naar Daytona Beach om daar het varken uit te hangen. Onderweg beslissen ze echter een omweg te maken. Al snel stuiten ze op Pleasant Valley, dat een bevolking heeft van 2001 koppen. De dorpelingen uit het zuiden van het land zijn zich net aan het voorbereiden op hun jaarlijkse Guts N' Glory festival en nodigen de studenten uit om ter plekke te blijven. Burgemeester Buckman (Robert Englund, die alweer met veel plezier staat te overacten) belooft hen immers de tijd van hun leven. Aanvankelijk twijfelen de drie studenten nog, maar wanneer ze een aantal duidelijk oversekste, licht geklede, razend knappe jonge vrouwen in het oog krijgen, besluiten ze unaniem te blijven. Het duurt niet lang voor een zwart koppeltje op een motor het dorp binnenrolt. Ook dit duo wordt overhaald om deel te nemen aan de festiviteiten, maar net als de studenten hebben ze niet in de gaten dat er iets verschrikkelijk mis is in het dorp. De bewoners krijgen namelijk een keer per jaar de kans om hun dood tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog te wreken en zijn van plan hun bezoekers op te dienen als feestmaaltijd...

2001 Maniacs is de erg grappige verfilming van de horrorklassieker 2000 Maniacs, die al door Dutch Filmworks werd uitgegeven onder de vlag van De Nacht Van De Wansmaak. Meer nog dan de regisseur van de oorspronkelijke film, lijkt regisseur Sullivan de oorsprong van de bloedlust waar de maniakale dorpelingen aan lijden te willen benadrukken. Het contrast tussen het noorden en het zuiden van de Verenigde Staten wordt daarbij nog meer in de verf gezet door de aanwezigheid van een zwart koppeltje. Deze prent schittert echter niet alleen als cultuursatire, maar vooral door de erg originele sterf- en martelscènes, die de traditie van het origineel en films als Final Destination in ere houden. Bovendien vind je een massa extra's bij deze film, waaronder de uitstekende documentaire Inside The Asylum en het meest geflipte, energieke audiocommentaar dat in een lange tijd op dvd werd gezet. Ook de veertig (!!!!!) minuten geknipte scènes zijn niet te versmaden en deze stukjes werden dan ook niet weggeknipt omdat ze slechter zouden zijn dan de rest van de film, maar om de vaart in de prent te houden. Alsof dat nog niet genoeg is, krijg je ook nog de audities van verschillende acteurs te zien. Allemaal extra's die het bekijken meer dan waard zijn!

Weetjes
"Tim Sullivan weet wat de fans willen zien en is niet bang om het ze te geven." "Fans van bloederige horror zullen zich in de hemel wanen." "Hoe verdomd verfrissend om te weten dat er iemand naar de fans luistert." "Tim Sullivan - zelf een groot horrorfan - begrijpt het genre en dat is aan de film te zien."
Zomaar wat citaten uit recensies van 2001 Maniacs op Amerikaanse horrorwebsites. Het mag duidelijk zijn:deze prent is gemaakt door een horrorfan, voor horrorfans.

Tim Sullivan - die ook het script schreef en zelf een rolletje vertolkt in zijn eigen film - was al een horrorfan sinds hij op vijfjarige leeftijd Dracula op tv zag. Ondanks misprijzende opmerkingen van zijn vader (een gefrustreerd schrijver en leraar Engels), was Tim een fervent lezer van het tijdschrift Famous Monsters en een enthousiast verzamelaar van horrormemorabilia. Als tiener kreeg hij de kans ervaring op te doen als manusje-van-alles op de set van de cultklassieker The Deadly Spawn (1983). Sindsdien timmerde hij hard aan de weg om een plaatsje te veroveren in de filmwereld. Hij schreef voor horrormagazine Fangoria en de website Upcoming Horror Movies, waarvoor hij interviews deed met horroriconen als Tobe Hooper, Robert Englund en Wes Craven.

Na zijn filmstudie aan de Universiteit van New York, werkte Sullivan als productie-assistent voor diverse Hollywoodfilms, waaronder The Godfather III en Bonfire Of The Vanities. In 1991 verhuisde hij naar Los Angeles, waar hij een baan kreeg als 'story analyst' bij New Line Cinema, wat inhield dat hij wekelijks wel twintig scenario’s las waarover hij vervolgens advies gaf. De eerste film die Sullivan zelf produceerde was Detroit Rock City, ook al zo'n film voor en door fans. Fans van de rockgroep Kiss in dit geval. Sullivan kende Gene Simmons persoonlijk – hij had de Kiss-voorman in de jaren tachtig geïnterviewd voor Fangoria – en het was de zanger zelf die het scenario onder zijn aandacht bracht.

Met een geproduceerde film op zijn naam was Sullivan klaar voor zijn eerste horrorproject als regisseur. Het werd een remake van de Herschell Gordon Lewis-klassieker Two-thousand Maniacs! (1964). Wat Sullivan vooral aansprak was de 'rebelse geest' van het origineel. Sullivan in een interview: "Herschell Gordon Lewis luisterde naar niemand. Hij financierde zijn eigen films en had geen studiobazen om rekening mee te houden. Hij maakte zelf distributiedeals met drive-in bioscopen en creëerde zo de drive-in horrorfilm, het splattergenre." Herschell Gordon Lewis gaf zijn zegen aan het project, maar was minder gelukkig toen hij merkte dat Sullivan net zo eigenzinnig was als hij. Sullivan: "Twee weken voor de opnamen zouden beginnen, belde Lewis me op. Hij had een geweldig idee: hij wilde naar de set komen en persoonlijk alle moordscènes regisseren. Dat is nou juist het leukste van alles! Ik hou van Herschell, maar kom op!" Sindsdien hebben Lewis en Sullivan niet meer gesproken. De inmiddels 81-jarige producent David Friedman, die zowel bij het origineel als de remake betrokken was en die bovendien tientallen andere cultfilms op zijn naam heeft staan, was echter trots op het eindresultaat.

Een andere producent van 2001 Maniacs is Eli Roth, de nieuwe 'golden boy' van het horrorgenre, die met Cabin Fever en Hostel al twee horrorsuccessen op zijn naam heeft gezet. Hostel is de volgende stap in het genre dat Herschell Gordon Lewis ooit uitvond. Toen de financiering van 2001 Maniacs in duigen viel, voelde Roth zich geroepen het project eigenhandig weer op de rails te helpen met zijn productiemaatschappij Raw Nerve. Wie goed oplet, ziet Roth in een gastrolletje dat op een grappige manier verwijst naar The Texas Chain Saw Massacre.

2001 Maniacs knipoogt verder nogal opzichtig naar Deliverance (1972), met een 'Banjo Boy' en een gastrolletje van Bill McKinney, de 'redneck' verkrachter uit John Boormans film. Daarnaast is er een gastrolletje van Kane Hodder, die tijdens de recentere Friday the 13th films de rol van een horrorfiguur op zich nam die samen met Freddy Krueger en Leatherface thuishoort op het podium van Bekendste Griezelpersonages Uit Splatterfilms: Jason Voorhees (de man met het hockeymasker). Sullivan: "Op de set naast die van ons waren ze The Devil's Rejects [waarvoor Hodder fungeerde als stunt coördinator] aan het filmen en het leek me cool om Freddy en Jason in dezelfde film te hebben." Met Freddy doelt Sullivan natuurlijk op hoofdrolspeler Robert Englund, vertolker van Freddy Krueger in de Nightmare On Elmstreet-reeks. Englund had al nog voor het scenario geschreven was toegezegd de rol van burgemeester te spelen. Met zo'n cast vol horroriconen, de inktzwarte humor, de onbeschaamde seksgrappen en heel veel bloederige effecten kon 2001 Maniacs eigenlijk niet meer stuk voor de fans. En ze lusten er vast nog wel zo één: het vervolg, 2001 Maniacs: Bevery Hellbillys, staat alweer gepland, en dat voor 2007.

Specificaties:
Regisseur: Tim Sullivan (A Christmas Treat, Driftwood, Hood Of Horror)
Cast: Robert Englund (V, A Nightmare On Elmstreet, Wishmaster, The Mangler), Lin Shaye (Dead End, Dumb and Dumber, Snakes On A Plane), Giuseppe Andrews (Cabin Fever, Pleasantville, American History X)
Beeld: 16:9 Anamorphic Widescreen (1.85:1)
Geluid: Dolby Digital 5.1 & DTS Engels Gesproken
Nederlands Ondertiteld
Genre: Horror
Speelduur: 84 Minuten
Leeftijd: 16, geweld en angst
DVD release: 07/11/2006

Extra's:
• Also Or Soon Available
• Inside the Asylum: the Making of Maniacs documentary
• Trailer
• Deleted Scenes
• Audio Commentary Track
• Audition Reel
• Photo Gallery
• Liner Notes
Speelduur extra's: 178 minuten

Wat de pers schrijft:
"Het resultaat is een hele 'coole' dvd met genoeg inhoud om je tot lang na de aftiteling 'The South Is Gonna Rise Again (Yeeeeeee-Haw!)' te laten zingen... Nodig wat vrienden uit, haal pintjes, rol misschien een joint of twee en - als je heel hard wil lachen - leun achterover en maak plezier met 2001 Maniacs. Het is verdorie tijd!" - Johnny Butane, The Horror Channel
"Sullivans film is in elk opzicht een betere film... De film ziet er goed uit, klinkt goed en heeft een grappiger script." - Andy Klein, Los Angeles Citybeat



REEKER
Het Kwade Is in de Lucht

Synopsis
Op vakantie raakt de campingwagen van een Amerikaans gezin een hert. "Gelukkig dat het maar een huurwagen is," mompelt de moeder nog terwijl het voertuig aan de kant wordt gezet om de schade te kunnen opmeten. Het is een mooie dag en er lijkt niets mis te zijn in de woestijn onder de helder blauwe lucht. Alleen het dode karkas van het ongelukkig neergemaaide dier doorbreekt de sereniteit. Tot opeens een verschrikkelijke stank merkbaar wordt en de hond van de familie verschrikkelijk gemutileerd blijkt te zijn. Opeens volgen de gebeurtenissen elkaar in razendsnel tempo op: de vader strompelt uit het bos met nog maar een half gezicht, zijn zoon begint te schreeuwen en diens moeder wordt onder de van getrokken! Flits naar vier jongeren die de ogenschijnlijk zelfde woestijnweg aan het volgen zijn. Eikel Trip (Scott Whyte), directe Gretchen (Tina Illman), knappe Cookie (Arielle Krebbel) en blinde Jack (Devon Gummersall) zijn vier vreemden, die samen een auto delen om een rave te kunnen bereiken. Het viertal heeft een aantal problemen om mee af te rekenen, want al snel blijkt dat Trip een hele lading drugs met zich meevoert en wordt achtervolgd door de krankzinnige 'eigenaar' van het goedje (Eric Mabius). Net wanneer het niet erger lijkt te kunnen worden, moeten de jongeren halt houden bij een verlaten motel om bij te tanken. Het hele gebouw is echter verlaten en dan beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Een enorme stank lijkt hen een voor een te achtervolgen en luidt telkens opnieuw de aanwezigheid in van een moordlustig wezen...

Reeker is een film die zijn premisse - enkele jongeren geraken verdwaalt in de woestijn en worden vervolgens belaagd door een moordlustig creatuur - gemeen heeft met menige andere horrorfilm. Het spreekt dan ook voor de film dat deze keer net dit gegeven de sterke punten van deze griezelprent accentueert. Reeker staat immers bol van de originaliteit en de uitstekende karakterschetsen, terwijl de mysteries zich blijven opstapelen en uiteindelijk met een geweldig gevoel voor timing worden opgelost. Het resultaat is een verfrissende, vaak grappige, horrorfilm.

Weetjes
De revival van het horrorgenre die enkele jaren geleden werd ingezet met films als The Blair Witch Project, leverde enkele pareltjes voor het grote publiek, maar ook een aantal stinkers op. Heel wat filmmaatschappijen - zoals Lion's Gate - ging op zoek naar onafhankelijke prenten die nog fris en origineel waren en ook de regisseur van Reeker, David Payne, heeft een eerder bescheiden achtergrond. De man regisseerde immers in het verleden een negental B-films, zoals Alien Terminator, Alien Avengers II en Showgirl Murders. Payne komt echter uit de school van levende horrorlegende Roger Corman, die al bijna 400 films produceerde en als regisseur naam en faam verwierf met - onder andere - House Of Usher, The Little Shop Of Horrors, Pit And The Pendulum, The Raven en The Masque Of The Red Death. Dat hij ook het talent van Payne opmerkte, hoeft niet te verbazen. Na het meer mainstream Addam's Family Reunion en de komedie Just Can't Get Enough (over de Chippendales) had Payne de nodige ervaring achter de kiezen om vorig jaar deze geweldige horrorfilm te schrijven, te regisseren, en mee te produceren (met onder andere actrice Tina Illman). Reeker kent de nodige gruwelijke, bloederige scènes, maar wordt ook gekenmerkt door goede acteerprestaties, een knap verhaal, kurkdroge humor die écht grappig is en een nagenoeg perfecte timing. Nog indrukwekkender is dat je - in tegenstelling tot wat het geval is bij de meeste horrorfilms - naarmate de film vordert meer begint te geven om de personages. Een grote verdienste, als je het ons vraagt, en dus is Reeker een niet te missen film!

Specificaties:
Regisseur: David Payne (Showgirl Murders, Addams Family Reunion, Just Can't Get Enough)
Cast: Devon Gummersall (Independence Day, Roswell, CSI: Crime Scene Investigation), Tina Illman (Beethoven's 5th, Hope Ranch, Agatha Christie: And Then There Were None), Michael Ironside (V, Highlander II: The Quickening, Scanners, Total Recall, Starship Troopers), Arielle Kebbel (Dirty Deeds, American Pie Presents Band Camp, The Grudge 2), Eric Mabius (Cruel Intentions, The Crow II, The L-Word), Derek Richardson (Dumb And Dumberer, Bring It On Again, Hostel), Scott Whyte (D2: The Mighty Ducks 2, All God's Creatures, Voodoo Moon)
Beeld: 16:9 Anamorphic Widescreen (1.78:1)
Geluid: Dolby Digital 5.1 & DTS Engels Gesproken
Nederlands Ondertiteld
Genre: Horror
Speelduur: 88 Minuten
Leeftijd: 16, angst en geweld
DVD release: 07/11/2006

Extra's:
• Also Or Soon Available
• Behind The Scenes
• Trailers
• Making Of
• Film Clips
• Interviews
• Photo Gallery
• Liner Notes
Speelduur extra's: 40 Minuten

Wat de pers schrijft:
"Nog een gouden ster gaat naar de casting, want de acteurs in Reeker doen hun uiterste best om wat kleurrijk leven te brengen naar rollen die gewoonlijk maar eendimensionaal zijn. Specifieke gelukwensen gaan naar Michael Ironside om wat ouderwetse karakteracteurkwaliteiten naar het geheel te brengen, Eric Mabius om een echt dreigend personage te creëren in maar enkele korte scènes, en Tina Illman omdat ze een sappige meid is. Eigenlijk is heel de bezetting verrassend goed, wat alleen maar bewijst dat een verzameling sterke acteurs de beste vriend is van een onafhankelijke filmmaker. Ik zou ongeveer een half dozijn horrorfilms kunnen opnoemen waarvan het verhaal erg lijkt op dat van Reeker, maar deze is een verbetering over de meeste van die prenten. Neem deze film dus als een les als je een onafhankelijke horrorkerel probeert te zijn: als je een verhaal wil vertellen dat we al eerder hebben gehoord, zorg er dan voor dat je iets erg sterk of uniek naar het feestje brengt. Reeker brengt beide dingen, en het resultaar is een horrorprent die veel beter is dan het plot zou kunnen suggereren." - Scott Weinberg, Efilmcritic.com
"... Het nieuwe onafhankelijke horrormysterie Reeker is een plezierige, slimme griezelprent die erin slaagt om humor, gore effecten en metafysische intrige in een strak, onderhoudend pakketje te stoppen. Drijvend gehouden door een solide, creatief script en een assortient aan ongewoon uitgewerkte personages, slaagt de film erin om de duidelijke vergelijkingen met een gelijkaardige 'groep idioten die vastzit in het midden van nergens' films te overstijgen en is uiteindelijk een gore film met verrassende hoeveelheden aan intelligentie en hart - om maar niet te vernoemen dat hij ook gewoon een plezierige rit is." - Brian Buzz Juergens, Bloody Disgusting



THE GRAVEDANCERS
Een buitengewoon originele horrorfilm, met de ster van Prison Break!

Synopsis
Harris McKay (Dominic Purcell, die momenteel hoge ogen gooit met zijn rol in Prison Break en daarvoor in John Doe al liet zien dat hij op zijn eentje een serie kan dragen) is een succesvolle advocaat, die een gelukkig huwelijk heeft met zijn vrouw Allison (Clare Kramer, die Glory speelde in Buffy The Vampire Slayer). Nadat een gemeenschappelijke vriend omkomt tijdens een ongeluk, bezoeken Harris en zijn oude schoolvrienden Sid (Marcus Thomas) en Kira (Jorie Maran) diens graf. In het kerkhof ontdekken ze een vreemde anischtkaart waar een inspirerend gedicht in staat neergepend. De drie vrienden lezen het gedicht voor en dansen op het graf van hun oude vriend om zijn nagedachtenis te eren, maar beseffen aanvankelijk niet dat ze iets verschrikkelijks gedaan hebben. Aanvankelijk blijven de paranormale incidenten beperkt tot vreemde geluiden en deuren die opeens opengaan, maar al snel wordt alles een stuk gevaarlijker. Sid beslist daarom twee zonderlinge onderzoekers naar het bovennatuurlijke (Tchéky Karyo en Megahn Perry) uitzoeken waarom er hier en daar in zijn appartement dingen onvlammen. De conclusie is simpel: Harris, Sid en Kira hebben de geesten van de mensen die in de graven waarop ze hebben gedanst wakker gemaakt en de geesten zullen onrustig blijven tot elk van de vrienden dood is! Harris heeft de aandacht getrokken van een dode pianoleraar die ook nog eens mensen heeft vermoord met een bijl. Sid wordt achtervolgt door een pyromanisch kind en Kira begint visites te krijgen van een sadomasochistische rechter die ook nog eens bekend stond als verkrachter! De geesten vormen echter niet de enige bedreiging voor het drietal. Door samen te hokken, wordt elk van hen immers opnieuw geconfronteerd met het eigen verleden en de onhebbelijkheden van de anderen...

Weetjes
Een nieuwe film van Mke Mendez is altijd een belevenis. Toen we hoorden dat The Gravedancers eraan kwam, wreven we ons dan ook spontaan in de handen. Mendez heeft immers een goede neus voor het eigenaardige, en weet bevreemdende situaties neer te poten die de toeschouwer telkens opnieuw op het verkeerde been zetten. Met Killers (ook bekend als Real Killers) veroverde hij enkele jaren geleden het Brussels International Festival of the Fantastic Film, en een tijdje daarna deed hij nog eens hetzelfde met The Convent. Filmliefhebbers wisten het vanaf het moment dat de man van het schijnbaar brave gegijzelde gezin in Killers zich opeens bleek losgemaakt te hebben. Met zichtbaar plezier toonde Mendez opeens het oorlogsverleden van die ex-militair en toonde hij zich voor het eerst een meester in onverwachte wendingen en humor die niet afleidt van de spanning en gruwel die zijn prenten overheerst. We vergelijken hem graag met Peter Jackson, maar vooralsnog werkt Mendez nog steeds met iets kleindere budgetten. In een periode waarin het horrorgenre vaak versteken lijkt van goede, verse ideeën, is het een waar plezier om naar een griezelprent van Mike Mendez te kijken. Deze regisseur poot personages neer die echt driedimensionaal zijn en zeker niet verzanden in in stereotiepen. In The Gravedancers besteedt hij zelfs aandacht aan de geesten zelf. Nog nooit werd de achtergrond van dit soort bovennatuurlijke wezens zo goed uitgewerkt als in deze film, en dat alleen al geeft een serieuze meerwaarde. En dan spreken we nog niet eens over de spannende opbouw, de puike acteerprestaties en de zeer goede speciale effecten! The Gravedancers laat een nieuwe wind waaien in een genre dat door velen al voortijdig werd afgeschreven.

Specificaties:
Regisseur: Mike Mendez (The Convent, Boogeymen II: Masters of Horror, Real Killers)
Cast: Dominic Purcell (Blade: Trinity, John Doe, Prison Break), Clare Kramer (Girls United, The Skulls III, Buffy The Vampire Slayer), Marcus Thomas (Noel, Bigger Than The Sky, Edmond), Josie Maran (Van Helsing, Little Black Book, The Aviator), Tchéky Karyo (Nikita, Bad Boys, The Patriot), Megahn Perry (The Convent, Inside, Deliverance: The Musical)
Beeld: 16:9 Anamorphic Widescreen (1.78:1)
Geluid: Dolby Surround 5.1 + DTS Engels Gesproken
Nederlands Ondertiteld
Genre: Horror
Speelduur: 95 Minuten
DVD release: 07/11/2006

Extra's:
• Also Or Soon Available

Disc 2:
Documentaire: Poltergeist + Spontaneous Human Combustion

Beeld: 4:3 Full Frame 1.33:1
Geluid: Dolby Digital 2.0 Engels Gesproken
Nederlands Ondertiteld
Speelduur: 92 Minuten
Leeftijd: 16, geweld en angst

Wat de pers schrijft:
"... The Gravedancers laat een verse, vochtige, sterk ruikende kerhoflucht waaien. Ik was op bijna elk niveau volledig onder de indruk van deze film. Van de heftige, schokerende openingscène tot de finale vol speciale effecten, is dit een onafhankelijke film zoals we maar weinig zien. Het scenario is vers en intelligent, the vertolkingen zijn verrassend stevig (dit zijn personages, geen karikaturen), de productiewaarden zijn onmogelijk hoog, de soundtrack is prachtig, en de regie en de montage zijn glad en doelgericht, en bijwijlen verschrikkelijk effectief." - Brad Keene & Chris Skinner, bloody-disgusting.com
"... het heeft iets dat ik - sinds lang een liefhebber van waargebeurde paranormalde misdaadverhalen maar nooit een fan van horrorfictie - kon appreciëren en waar ik veel plezier aan had. Het geeft geesten hun eigen achtergrondverhalen... het ziet er bewonderenswaardig genoeg beter uit dan het spookverhaal White Noise uit Hollywood." - Christopher Campbell, cinematical.com