:: NIEUWS ::
DVDInfo.be >> Nieuws >> Dutch FilmWorks >> PERSBERICHT: THE MESSENGERS
PERSBERICHT: THE MESSENGERS
Bron: Dutch FilmWorks - Datum: 2007-09-05 - Geplaatst door: Werner
THE MESSENGERS STEELBOOK
Het zal de laatste waarschuwing zijn die u in de wind slaat...
Ze proberen ons te waarschuwen...

Na een traumatische gebeurtenis besluiten de Solomons de grootstad te ruilen voor een afgelegen en verlaten zonnebloemkwekerij in North Dakota. De nieuwe start van het gezin van Roy (Dylan McDermott) en Denise (Penelope Ann Miller) brengt echter niet de verwachte loutering voor de kinderen. Als Jess (Kristen Stewart) en haar 3-jarige broertje Ben op een avond alleen thuis zijn, beginnen ze spookachtige schimmen te zien in de oude boerderij. Er gebeuren vreemde dingen in het huis; gesloten deuren gaan plots wél open, speelgoedtractortjes worden door onzichtbare krachten gestuurd en op onverwachte momenten duiken duistere gedaantes op. Het probleem? Enkel de kinderen zien de spookverschijningen en dus beginnen de ouders te twijfelen aan hun geestelijke gezondheid. Jess weet zeker dat de geesten echt zijn en ook met de dag gevaarlijker worden. Ze besluit om het heft in eigen handen te nemen en begint te graven in de geschiedenis van de boerderij. Haar ontdekkingen leiden tot één conclusie: iedere seconde dat ze langer in het huis blijven, kan fataal blijken. Ze begint een race tegen de klok om haar ouders op tijd te waarschuwen en het gezin te beschermen tegen de wraakzuchtige bezoekers.

Danny en Oxide Pang, de identieke-tweelingregisseurs van The Eye, maken met The Messengers hun eerste Amerikaanse horrorfilm, onder supervisie van producent Sam Raimi (Evil Dead, Spider-Man). De Pangs worden samen met Hideo Nakata (The Ring) en Takashi Shimizu (The Grudge) tot de meesters van de hedendaagse Aziatische horror gerekend. In The Messengers leggen ze op hun ijzingwekkende manier stukje bij beetje het echte verhaal bloot van de afgezonderde boerderij waar de Solomon's hun nieuwe thuis van willen maken. De plot combineert het beste van Aziatische en Amerikaanse horror. De Pangs slagen er met The Messengers als geen ander in om zelfs de meest zonovergoten dag een griezelig duister randje te geven.

Synopsis
Na een traumatische gebeurtenis verhuist het gezin van Roy en Denise naar een boerderij in North Dakota. Maar de rust die ze daar zoeken wordt wreed verstoord wanneer hun 16-jarige dochter Jess en haar 3-jarige broertje Ben spookachtige schimmen beginnen te zien in de oude boerderij. Vanuit duistere hoekjes komen ze tevoorschijn. Omdat behalve de kinderen niemand deze duistere gedaantes ziet, beginnen haar ouders te twijfelen aan haar geestelijke gezondheid. Maar Jess weet dat deze geesten echt zijn. En ze worden met de dag gevaarlijker... Wat willen deze dodelijke bezoekers? Danny en Oxide Pang, de makers van het ijzingwekkende The Eye, maakten met The Messengers hun eerste Amerikaanse horrorfilm, onder supervisie van producent Sam Raimi, (Evil Dead, Spider-Man). Het resultaat is een superspannende film die het beste van Aziatische en Amerikaanse horror combineert.

Specificaties:
Regisseur: Danny & Oxide Pang Chun
Cast: Kirsten Stewart (Cold Creek Manor, Panic Room), Dylan McDermott (The Practice, Edison), Penelope Ann Miller (The Relic, Along Came A Spider), John Corbett (Sex And The City, My Big Fat Greek Wedding)
Beeld: 16:9 Anamorphic Widescreen (1.78:1)
Geluid: Dolby Digital 5.1 & DTS Engels Gesproken
Nederlands Ondertiteld
Genre: Horror/Thriller
Speelduur: 87 Minuten
Speelduur: 129 minuten
DVD release: 04/09/2007
Leeftijd: 16 jaar, geweld en angst

Extra's:
• Also or Soon Available
• Exhuming The Messengers
• Behind the Scenes
• Interviews with Cast & Crew
• Featurette
• Original Trailer & TV Spots
• Film Clips
• Webisodes
• Photo Gallery
• Liner Notes

Liner notes:
"Hun aanpak is verfrissend in een genre dat momenteel doorgedraaid is. Ze beschikken over een ongelooflijk uniek talent." Aan het woord is Sam Raimi, regisseur van de Evil Dead-films en de Spider-man trilogie. Over wie heeft hij het? Over Danny en Oxide Pang, de filmende eeneiige tweeling uit Hongkong. Hun Engelstalige debuut werd gemaakt onder auspiciën van Raimi’s productiemaatschappij Ghost House Pictures, dat eerder garant stond voor de Amerikaanse remakes van de Japanse horrorhits The Grudge en The Grudge 2. Bleven The Grudge en The Grudge 2 ook in hun Amerikaanse versies in essentie Japanse spookverhalen, The Messengers is een volbloed American Gothic, gemaakt door twee supertalenten uit Hongkong. Die kruisbestuiving maakt de film uniek, net als zijn makers.

Danny en Oxide Pang werden in 1965 in Hongkong geboren, maar verdienden hun sporen als filmmakers in Thailand, waar ze in 1999 doorbraken met hun snoeiharde misdaadfilm Bangkok Dangerous, waarvan ze momenteel zelf een Amerikaanse remake draaien met Nicolas Cage in de hoofdrol. Nadat ze wereldwijd lof oogsten met hun volgende film, het ijzingwekkende The Eye (2002), was het een kwestie van tijd voordat Hollywood interesse ging tonen in het supertalent van de tweeling. De Pang-broers waren verheugd toen Raimi hen uitnodigde om in de Verenigde Staten hun Engelstalige debuut te komen maken. Maar Raimi nam nogal een gok door de Aziatische broers een puur Amerikaans verhaal te laten vertellen. Scenarioschrijver Mark Wheaton ziet dat anders: "Het is juist interessant om een heel traditionele Amerikaanse setting – weidse landschappen, een familieboerderij, een kleine boerengemeenschap – door een niet-Amerikaans perspectief te tonen." Het eindresultaat is een "uniek spookverhaal verteld door de ogen van Pangs", aldus producent Jason Shuman.

Ondanks de taalbarrière verliep de samenwerking goed. Schrijver Mark Wheaton: "De Pangs zijn ontzettend visueel ingesteld. In de scriptfase liet ik ze pagina’s uit het scenario zien, waarna zij op een kladblok uittekenden hoe ze een bepaalde scène in beeld wilden brengen, waarna ik het scenario aanpaste en zij enkele dagen later met een storyboard aankwamen." Voor de Pangs stond één ding voorop: ze wilden geen doorsnee spookfilm maken. The Messengers moest een horrorfilm worden zonder voor de hand liggende horrorclichés en griezeleffecten als regenbuien, duisternis en elektriciteit die om de haverklap uitvalt. Nee, het moest een stille horrorfilm worden, zonder overdreven geluidseffecten, die zich vooral in daglicht zou afspelen.